17.12.12

Sød eller salt chokolade?

Et spørgsmål som der faktisk ikke kan bruges for megen tid på. Især ikke hvis det indbefatter diverse smagstests. Kom i dag til at lave min egen mini undersøgelse, da jeg forvildede mig ind på Hotel Chokolade, som ligger i den dyre ende af Strøget, tæt på Kgs. Nytorv. En ganske dejlig biks af engelsk oprindelse, som har chokolade til gulv fra loft og smilende ekspedienter bag disken.

Selvom jeg er erklæret Summerbird chokoladespiser, synes jeg også det er vigtigt at udvide repetoriaret og en lille pakke Eton Mess chokolader kom med mig hjem. Eton Mess er en klassisk engelsk sommerdessert, som består af hindbær og marengs og derfor er hovedingredienserne i denne lille chokolade netop dette. Tilføj dertil hvid chokolade og frysetørret hindbær på toppen.


Chokoladerne har en sød og sommerlig smag og en meget blød konsistens. Smagen er der egentlig ikke noget galt med. Den er blot ude for sæson og var derfor helt ved siden af det, jeg egentlig var ude efter. (Mit svage punkt for hvid chokolade tog over). Dette vil jeg på ingen måde klandre Hotel Chokolade for. Jeg burde have valgt en tung og mørk chokolade, som var proppet med marcipan og cognac.

Så var det jo heldigt, at jeg i forvejen er den heldige ejer af en bøtte chokolade/lakridskugler fra danske Konnerup & Co. Den søde hindbærsmag blev erstattet med mørk chokolade og stærk lakrids. Chokolade/lakridskuglerne er en af de lækreste chokoladefusioner jeg længe har smagt. Det er den perfekte kombination af cremet chokoladesmag og salmiak.



Dagens afstemning falder derfor ud til den salte chokolades fordel. Jeg ved allerede nu, at de skønne kugler vil blive en fast del af mulige værtindegaver. Konnerup & Co. holder til på Fyn, så det er godt, at netshopping er opfundet.  Hotel Chokolade skal dog ikke være kede af det - jeg lover at kigge forbi en anden dag, og kun holde mig til den sprutholdige afdeling. Så skal jeg nok komme hjem med posen fuld.

Hotel Chocolat Roast + Conch Shop
Østergade 13
København K

Konnerup & Co ApSSvendborgvej 399, Vester Aaby
5600 Faaborg
http://www.konnerup-co.dk/





Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start