2.11.12

Agnes Cupcakes

Har måtte vende dette indlæg et par gange i mit hoved, inden jeg kunne sætte mig til tasterne og skrive det. For dette indlæg handler både om cupcakes og kunsten at skifte mening. Jeg må vist begynde med det sidste punkt først.


Cupcakes - nej tak
Jeg har siden Agnes Cupcakes åbnede i KBH set mig en smule tøsesur på dem. Dels fordi jeg synes hypen omkring de små pyntede kager havde taget overhånd, og dels fordi jeg ikke brød mig om smagen af de små kager som Agnes Cupcakes fremtryllede med kreativ hånd. Enten var de hvinende søde eller også var de helt uden smag. Dengang var jeg uden blog, og valgte derfor at vise min utilfredshed ved blot at lade være med at købe produktet.

Prøver igen
Nu - en blog rigere og nogle år senere - er jeg kommet i tanke om Agnes Cupcakes igen. For selvom lysten til at sætte tænderne i en pyntet kage har været ikkeeksisterende, så har jeg altid kastet et blik på vinduet, hvor rækker af kager i flotte farver lokker kunder til. For flot ser det ud. Forleden dag, da jeg igen lige måtte beundre synet, slog det mig, at tiden nok var inde til at prøvesmage igen.



Jeg forlod butikken med to mini cupcakes: Red velvet og Lemon Meringue. Hele vejen hjem på cyklen kiggede jeg på æsken i cykelkurven, hvor et påklistret mærke bar følgende tekst: Our cupcakes will make you go crazy. Ha, tænkte jeg - nu skyder I da jer selv virkelig i foden. Crazy kan så sandelig både tolkes positivt og negativt. Overskriften til kommende blogindslag om tåbelige cupcakes var i hus.

Cupcakes - så pyt da
Det er så herefter, at jeg ændrede mening. For de to cupcakes smagte virkelig dejligt. Støttet af en sort kop te, så var eftermiddagspausen pludselig blevet en lille luksusseance. Lemon Meringue var afbalanceret sur og sød, og Red velvet havde den lækreste cream cheese frosting. Selv den sandkage baserede bund havde både smag og duft, og min gane var ikke klistret ind i en over sød eftersmag. De smagte ganske simpelt efter mere.



Jeg vil nu derfor med glæde anbefale Agnes Cupcakes til de kageglade. Megafan bliver jeg dog aldrig forstået på den måde, at min næste fødselsdagskage bliver konverteret til cupcakes eller at jeg holder en temaaften i lyserødt der matcher kagerne. Men spise en cupcake vil jeg gerne. Måske to - hvis de er små. Så pas på: Agnes Cupcakes will make you go crazy og har potentialet til at omvende dig til en skabslyserød kagespiser.

Agnes Cupcakes
Sværtegade 2
1118 København K
http://agnescupcakes.com/

     
    


Etiketter: ,

5 kommentarer:

Klokken 2. november 2012 kl. 16.15 , Blogger jjj sagde ...

Efter at de har fået ny ejer, er der sket ting og sager. Så det er nok derfor de er bedre end før. Jeg kan huske anarkisters (tror jeg) tur derind. De faldt slet ikke i god jord. De var enten, som du skriver, hvinende søde eller smagte af ingenting.
Lige meget hvad skal jeg have et par stykker derovre fra engang.

VH Hanne

 
Klokken 4. november 2012 kl. 18.51 , Blogger Miss Child sagde ...

Kære KunsterKram

Ahh, en ny ejer! Det vidste jeg faktisk ikke. Er det ovenpå sagen med kontrakterne?
I min bog er ejerskiftet så i hvert fald af det gode - nu smager de cupcakes jo godt!

God søndag til dig - KH Miss Child

 
Klokken 4. november 2012 kl. 21.12 , Blogger jjj sagde ...

Ja det var pga de kontrakter. Jeg har fundet et link, mn den vil ikke ndsætte det.

VH Hanne

 
Klokken 7. november 2012 kl. 12.00 , Blogger Unknown sagde ...

"Kære Miss Child,

Tak for de pæne ord. I kan læse mere om ejerskiftet her: http://m.epn.dk/brancher/turisme/hotel/article4781825.ece

Det glæder os meget at du har fået en god oplevelse hos os.

Bedste hilsner
Jeppe Ulrich,
direktør i Agnes Cupcakes"

 
Klokken 12. november 2012 kl. 08.38 , Blogger Miss Child sagde ...

Kære Jeppe Ulrich

Lægger med glæde vejen forbi Agnes Cupcakes en anden god gang!

KH Miss Child

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start