28.9.12

Middag på Manfreds

Måske var mine forventninger lidt for høje, og måske havde jeg glædet mig alt for længe. Manfreds har nemlig været på min spise "To do" liste i mange måneder. Min Wagamama veninde foreslog pludselig andet end nudler, og havde booket bord på Manfreds & Vin på Jægersborggade. Et dejligt initiativ.



Manfreds er hyggelig, top hyggelig endda og jeg var meget tilfreds med både interiør, sterinlys og den lidt henkastede stemning, som passede perfekt til den tjekkede gade.

Vi slog til på muligheden for fire retter hver, og ventede i spænding. Jeg fik et glas kølig rødvin og Wagamama veninden et glas most. En god start.

Maden kom og uden den store ventetid og den smagte dejligt. Alle fire retter var smagefulde og flotte for øjet, men der manglede alligevel noget. Tjenerne var travle, tallerkenerne fløj ind på bordet, istedet for at blive placeret og præsentationerne var hurtige, på kanten af hektiske. Normalt er jeg ikke til lange madpræsentationer, men i dette tilfælde var de faktisk påkrævede, idet menukortet ikke røbende hvad de fire retter indeholdt.




Middagen blev indtaget for cirka to uger siden og nu kan jeg faktisk ikke genskabe mig hverken smag eller duft fra de fire retter. De smagte dejligt, men de har ikke sat sig fast. Her kan man selvfølgelig klandre mig, med rette, for at være noget sløv til at få skrevet dette blogindslag, men normalt kan jeg huske både bid, knas og duft flere uger efter en middag. Bare ikke den gang.




Dog vil jeg gerne lige dvæle lidt ved den ene servering, som jeg ikke har glemt. Pocheret æg med brødkrumme og grønt. WOAW. Det var kræs og en portion, som jeg kunne spise lige her og nu. Æg og især æggeblomme, kan i min verden trylle og sammenbinde råvarer på en måde, som mange andre råvarer kun kan drømme om at gøre. Blommen var mørkegul, flot og fed og svøbte alt andet ind i sin gode smag.




Den afsluttede stempelkande med kaffe var et fint punktum til en tiramisu, som smagte godt, men var lidt for våd efter min mening. Altså en aften i dejlig selskab, et tjekket sted med mad der var god, men lige lidt ved siden af.

Jeg vil derfor ikke sige noget dårligt om Manfreds, men blort sætte dine forventninger lidt ned. Så tror jeg nemlig, at du som gæst bliver ganske tilfreds!

God weekend!

Manfreds & Vin
Jægersborggade 40
2200 København N

http://manfreds.dk/

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start