6.6.12

Den bedste og den værste frokost


Inden jeg, igen, kan loveprise Gorm Wisweh og hans voksende pizzaimperium, må jeg lige vende den kedelige side af sagen, som intet har med Gorm at gøre, men som er vejen til at nå pointen, som handler om Gorm. Og hans fantastiske pizza.




Blev i går mindet om hvorfor det aldrig sker, at jeg går på café og spiser cafémad. Det er fordi, jeg synes der bliver serveret drønkedelig og forudsigelig mad, hvis pris overhovedet ikke matcher den dertil krævede køkkenfærdighed eller rettens råvarer. Selvom selskabet i går var udsøgt, så var burgeren og de tilhørende råstegte kartofler det ikke.

Der er absolut ingen grund til at nævne sted eller location, for jeg ved, at min uvilje mod cafeérs menukort og færdige produkter, ligeså meget er præget af min personlige og meget strikse tilgang til, hvad jeg mener er en god madoplevelse. Og jeg ved, at mange mennesker sætter stor pris på deres cafébesøg, og det vil jeg hverken sætte en finger på eller hænge bestemte caféer ud for. Men jeg vil gerne prøve at påvirke til en smuttur til den form for madindtag, som jeg sætter allermest pris på.

Men hvor spiser jeg så, når sulten overmander mig på en fridag? Torvehallerne er et godt bud. Et andet bud kan være en uforpligtenede snack eller en makiruller her og der. Hvorfor spise en gang, når man kan sprede frokosten over tre mindre indtag? Alt andet end et rundt cafébord. Kaffe, ok. Mad, nej tak.



Og dette bringer mig frem til den lovede pointe om gorm's i Torvehallerne. For den velsmagende, sprøde, tynde pizza med eksempelvis gedeost, kartoffel og rosmarin til 59 kroner forjager ethvert mareridt om en sandwich fyldt med icebergsalat. Prisen er billigere end på Gorms (foreløbige) tre pizzarestauranter, smager mindst lige så godt som der, og matcher tilhver en tid caféernes sandwichpriser.

Så derfor: spring caféen over næste gang sulten melder sig på en lørdag i KBH og snup en pizza hos gorm´s pizza. Dine smagsløg vil ikke fortryde det! Og der vil være råd til en god kop kaffe bagefter...

http://www.gormspizza.dk/

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start