26.5.12

aroii

Godt så - så skal vi til det igen! Lovprisningen af Henrik Ydes restuarantparadis, som efterhånden har udmøntet sig i en række af små thaispisesteder fordelt ud over det meste af København med Kiin Kiin, som appelsinen i turbanen. Delte i går aftes en flaske Sauvignon Blanc, rød karry og en portion nudler med min madmand på aroii på Guldbergsgade. Og godt var det!



Når solen skinner over KBH er der ikke mange andre steder i verden, jeg har mere lyst til at være. Og da slet ikke, når der er udsigt til en middag i byen med det bedste selskab. Vi fik plads ved et lille bord på gaden og kunne her både nyde den nedgående aftensol, hvidvinen og de københavnske hipstere, som gik og cyklede forbi i en lind strøm.






Normalt synes jeg bedst om at drikke en kold øl til thaimad, med min madmand har overbevist mig om, at en Sauvignon Blanc er et glimrende valg til de stærke sager. Det forlænger faktisk kun eftersmagen både på vin og mad.

Madmand valgte kylling i rød karry, og jeg tog som vanligt nudler med tamarinsauce, peanuts og store rejer. Denne ret er kendt for et sødligt anstrøg, men heldigvis havde køkkenet suppleret med chili og denne kombination af sødt og stærk var helt i min smag.



Desserten blev holdt til  personkiggeret og et afsluttende glas vino, selvom denne hjemmelavede vaniljeis med passionsfrugt trak. Det må blive næste gang. For det bliver der med sikkerhed.

aroii
Guldbergsgade 23
2400 København K
http://aroii.dk/norrebro.html

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start