14.5.12

Byens bedste morgenmad

Jeg er stor fan af Granola på Værnedamsvej på Frederiksberg, og at dømme efter den evige kø til cafeen både lørdag og søndag morgen, så er jeg ikke den eneste. Heldigvis er jeg udstyret med en veninde, der udover at dele min glæde for at spise ude, er en ørn til altid at ankomme, når der bliver et bord ledigt.



Således skete det også sidste lørdag, hvor det lykkedes os at få det sidste ledige bord kl. 10.00. Snakken gik blandt det overvejende kvindelige publikum, og der duftede allerede dejligt af friskkværnet kaffe.

Det de andre gør
Det, som jeg så godt kan lide ved Granola er, udover stemningen, muligheden for at spise lidt, men godt. Jeg ved faktisk ikke noget værre end brunch både som buffet- eller tallerkenanretning. Bare tanken om at både melon, røræg, pølse og pandekager med sirup skal dele samme leje og muligvis afsætte duft og og konsistens på hinanden, giver mig gåsehud. Og ikke på den gode måde.

Dertil kommer kampen ved buffeen når der ankommer en frisk portion pandekager, og de stadig bugnende tallerkener på cafebordene, når den sidste gæst forlængst har rejst sig. "Hvorfor spise op?" skulle man tro var mottoet for de fleste morgenmadsspisende gæster. Øv.

Æg for sig og ost for sig
Sådan er det ikke på Granola, som er kommet mig til undsætning med deres fine menukort. Her er der mulighed for en portion havregrød eller bare et blødkogt æg med brød til. Ønsker du alligevel at gå hele vejen, så har Granola læst mine tanker og delt den store morgenmad ud på flere tallerkener. Ingen fare for ost i melonen eller omvendt. Og tak for det!




Veninden og jeg var begge sultene og valgte derfor den store morgenmadsmenu. Og vi blev som sædvanligt ikke skuffede. Det blødkogte æg var fuldstændig som det skulle være, kaffen var god og med lille sød kiks som jeg elsker og brødet lunt og godt. Juicen var frisk og velsmagende. Priserne er blevet hævet et nøk, men hvis det kan klare biksen igennem den blivende finanskrise, så lægger jeg med glæde det ekstra i pengekassen og dukker gerne op på næste lørdag. Hvis jeg kakn få et bord!

Granola
Værnedamsvej 5
2000 Frederiksberg

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start