10.5.12

En dag i Tivoli...

Vil med det samme understrege, at jeg hverken er sponseret af Madklubben, eller er bedste venner med marketingafdeling eller restaurantchefer. Jeg kan bare virkelig godt lide deres mad og koncept, og da min fødselsdag skulle fejres i Tivoli, faldet valget på Madklubben Tivoli.



Smørrebrød til fire
Vi var fire personer til frokost, og for at holde fokus på locationen valgte vi alle "en dag i Tivoli..." som dækker over Madklubbens anretning af smørrebrød. Vi lagde flot ud med en sildeanretning med henholdsvis karry og æbler og fed skøn laks med pyntegrønt. Eller koldrøget skotsk laks som der stod på menukortet. Silden var virkelig velsmagende med en perfekt balanceret smag af karry, og den forsvandt hurtigt fra tallerkenerne i selskabet med de kolde øl og snaps.  



Herefter var det blevet tid til den lune fiskefrikadelle med remoulade og surt. Flot gjorde den sig til på spækbræt omkranset af de grønne, syltede agurker. Smagen i dellen var god, men konsistensen var ikke noget at råbe hurra for, og fisken nærmest smuldrede i munden. Jeg valgte at skylle efter med et køligt glas rosé.



Alt blev godt igen, da jeg smagte første bid af den glasserede svinekæbe. Uhm. Den var mør og velsmagende og kødet trævlede på den helt rette måde. Igen fungerede spækbrætserveringen som den skulle.



Forkert valg af dessert
Den afsluttende finale - desserten blev et fejlcast fra min side. Jeg er en stor osteenthusiast, men har af uvisse årsager aldrig smagt en camembert frit med solbærsyltetøj. Det måtte der rettes op på nu, da den var en valgmulighed på menukortet. Resten af selskabet holdt sig i den sødere afdeling og valgte kortets citronfromage. Det skulle jeg også have gjort.

Tallerkenen så nu ganske flot ud, da den kom svævende gennem det lyse lokale på tjenerens arm. En mørkerød bund af bær med to flot friterede stykker ost. Men mine smagsløg kunne slet ikke finde nydelse i kombinationen af friteret dej, stærk flydende ost og sød syltetøj.

Det blev til to bidder, imens jeg kiggede langt efter de andres virkelig velsmagende citronfromage med lette skyer af flødeskum. Kan nu stryge camembert frit af madlisten og er en smagsoplevelse klogere. (Var så dessertskuffet, at jeg helt glemte at tage billeder af både ost og fromage - beklager).



Tjekket interiør
Spiseoplevelsen på Madklubben Tivoli var god, men sad ikke lige så godt i skabet som Madklubben Vesterbrogade, hvilket hviler på fiskefrikadellens smuldrende skuldre. Indretningen, stemningen og imødekommenheden fra personalet, er der dog stadig ikke en finger at sætte på, og sandsynligheden for at jeg kommer igen er stor! Også uden en fødselsdag at fejre!

PS: Husk at indregne entré i dit samlede budget. Der skal nemlig betales almindelig pris for adgang til haven og dermed til Madklubben Tivoli.

Madklubben Tivoli
Vesterbrogade 3
1630 København V
http://www.bistrobooking.dk/tivoli/

Etiketter:

2 kommentarer:

Klokken 10. maj 2012 kl. 18.10 , Blogger Fru Nielsen sagde ...

"Glasseret" = At glacere er at tilføre en fødevare en blank og gylden overflade ved hjælp af indkogt sky, smør og/eller sukker. Man kan glacere fx gulerødder og andre rodfrugter i smør og lidt sukker, til væden er kogt ind og svøber sig om grønsagerne. Man kan også glacere i indkogt balsamicoeddike. En typisk glaceret ret er den svenske juleskinke, glaceret med rasp, sennep og brun sukker.

 
Klokken 11. maj 2012 kl. 08.45 , Blogger Miss Child sagde ...

Kære Fru Nielsen
Jeg må indrømme at jeg aldrig har prøvet at glacere, selvom jeg har sat mange råvarer til livs der er blevet forarbejdet på denne måde. Det lyder til at du har en vis ekspertise på området?! Nogle tips? Og hvad er du mest til -glacerede grøntsager eller glaceret skine?

Kærlig hilsen Miss Child

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start