24.5.12

pukka tea - nu også til mig

Har her til morgen fået aflivet en fordom. Fordommen at pukka tea kun er til superhippe Østerbromødre med yogamåtte i cykelkurven og Rolexur om håndledet. Og altså kun ment på den gode måde, for jeg er ingen af delene - og bliver det nok heller aldrig.



Fik tre æsker pukka tea af min Østerbroveninde i går i fødselsdagsgave, som næsten rammer overstående billede til perfektion, og selvom jeg elsker selve indpakningen af de hippe teposer, så var jeg på ingen måde sikker på, at jeg var klar til at elske indholdet. De dufter nemlig meget kraftigt og en beskrivelse som "organic rose, hibiscus & sweet vanilla tea" er normalt ikke noget, der scorer høje points på min teliste. Den skal være sort og fra Perch's.

Mistroisk er mildt sagt
Spændingen var derfor på sit højeste, da jeg for lidt siden kogte vand til min morgenkop. Jeg var ikke imponeret ved udpakningen - duften var for kraftig og da det kogende vand kom over teposen, blev det ikke bedre. Og farven - teen var jo næsten helt lakridsgrå. Kiggede mistroisk på koppen og overvejede hvad jeg skulle fortælle min Østerbro veninde om seancen. 

Det smager jo godt
Miraklet indtrådte ved smagningen. For pukka harmonise smager faktisk godt. Faktisk rigtig godt. Kan godt se mig selv drikke en kop til i morgen og i overmorgen. Teen har en kraftig, rund smag og eftersmagen er på ingen måde oversød. Det smager helt anderledes end det dufter. Gad vide om Østerbroveninden kan få mig til at spise speltgrød og smoothies med avocadoolie, hvis hun giver mig det i julegave? 

Køb pukka tea her:
http://www.naturoghelse.dk/shop/pukka-te-218c1.html

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start