31.5.12

Ahhhhh, Zinfandel

Bare en hurtig kommentar herfra, da jeg får middagsgæster lige om lidt. En kommentar om vin. Normalt er det ikke et emne jeg udtaler mig meget om, eller har skarpe holdninger til. Jeg sætter pris på et godt glas vin, men hvad godt er, kan i min verden være et vidt begreb. Indtil jeg mødte Zinfandel. Der kom lige pludselig et navn på det jeg forstår, som et godt glas vino: fylde, sødme og styrke.



Glæden ville derfor ingen ende tage da jeg for cirka 30 minutter siden løb rundt i Netto og ledte efter noget jeg havde glemt og spottede Gnaughty Vine på hylden. Old vine Zinfandel 2009, Dry Creek Valley. Og det var egentlig bare det, jeg ville dele med jer. For til 85 kroner flasken er den et kup. Køb den og gerne flere!

Jeg lader Zinfandel få det sidste ord og citerer fra flaskens etiket, imens jeg tyvstarter på et glas: "The rich, full-bodied Old Vine Zinfandel has aromas of cherry and rasberry. Deep garnet in color, this wine has flavors of plums, blackberries and a hint of spice".

(Uhmm, trust me!)

Etiketter:

2 kommentarer:

Klokken 31. maj 2012 kl. 21.13 , Blogger krudtbloggen sagde ...

Husk at Zinfandel er en druesort, der primært dyrkes i Californien. Du kan faktisk få gode billigere vine med den drue, eks. har de én i Rema1000 til omkring 36 kr., som du sikkert også vil synes om :-)

 
Klokken 6. juni 2012 kl. 13.51 , Blogger Miss Child sagde ...

Kære Krudtbloggen

Tak for tippet! En velsmagende og billigere Zinfandel lyder godt i mine ører. Skal faktisk til Californien i løbet af sommeren og jeg har derfor allerede planlagt at tage på Zinfandeljagt. Godt skal det blive!

God sommer!

KH Miss Child

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start