7.2.12

Supermarco - det italienske supermarked

Jeg har en svaghed for supermarked i udlandet. At være på ferie i Frankrig eller Spanien er først rigtig ferie når hyldemeter på hyldemeter af brød, øl, kylling og æg er skridtet af i behørigt tempo.

Jeg kan falde i staver i enhver youghurtafdeling og på ingen måde bestemme mig for, om det er den med citron, eller den med karamelsmag, der skal ned i kurven. Som regel ender det med begge to, for udover at udvalget er gigantiske i forhold til erhvert megasupermarked i Danmark, så er prisen tilmed hysterisk billig.



Når jeg engang imellem trænger til lidt feriestemning på en ganske almindelig tirsdag lægger jeg gerne vejen forbi det italienske supermarked bag Fisketorvet i København. Priserne er desværre ikke lige så hysteriske lave som i Italien, men de udenlandske etiketter og anderledes vareudvalg lugter alligevel lidt af varmere himmelstrøg.



Trængte netop til lidt feriefølelse i dag, og da jeg havde muligheden for at lægge vejen forbi det ellers noget afsides supermarked røg lidt pastamel, ansjoser og kaffekager med hjem. Der er desværre ikke den store youghurtafdeling at falde i staver i, men jeg er sikker på, at ansjoserne i næste portion af Pasta Putanesca smager en anelse mere af Italien og solskin!

Supermarco
Fiskerihavnsgade 3
2450 Købennhavn SV

Etiketter:

2 kommentarer:

Klokken 7. februar 2012 kl. 14.20 , Blogger VinKreutzer.dk sagde ...

Helt enig, et fantastisk sted at handle. Hvis man er sulten for sjov, så laver de byens bedste frokost-sandwich. Sæt selv sammen af super råvarer og så kan livet nydes på kaj-kanten med en Pellegrino...

Hyg dig
Frederik

 
Klokken 8. februar 2012 kl. 08.29 , Blogger Miss Child sagde ...

Hmmm, rigtig, rigtig god idé med en byg-selv-sandwich til sommer og super oplagt som hemmelig oase når man ikke kan komme igennem KBH for turister til sommer. Tak for tippet!

KH Miss Child

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start