3.2.12

Den billige reje - frokost hos dondon

Da jeg i går havde tid til en ud-af-huset frokost mellem to møder og befandt mig ved krydset mellem Nørre Farigmagsgade og Frederiksborggade i København faldt valget på dondon og deres sushi frokostkort. Som udgangspunkt havde kæden et kedeligt minde i min erindring. Spiste samme sted, for flere år siden, en dødsyg sushianretning, og har siden gået en stor bue uden om den sorte og røde facade, men mente at nu var tiden inde til at give discountsushien en chance til. Er efter indtagelse af misosuppe og makirulle blevet mildere stemt.




For både misosuppen, som var suppleret rundhåndet med laksstykker, og makirullen med dybstegt reje, tun og spicy mayo var overraskende gode. Rejen blev lavet, imens jeg ventede og var derfor frisk og sprød ved servering. Indretningen er uden så megen dikkedarer og opfordrer til hurtig servering, spisning og betaling, hvilket var lige det jeg ledte efter. Bliver aldrig fan af engangsbestik, men det er kædens koncept også må man jo tage det med.

Jeg blev i hvert fald dejlig mæt og mine smagsløg var glade og tilfredse, da jeg gik ud af døren igen. Godt nok 100 kroner fattigere, men hvad gør man ikke for sushi? Og smagen var der intet discount over.

Du kan også bestille dondon online: http://www.dondon.dk/index.html 

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start