5.1.12

Byens bedste nudler - Wagamama

Min veninde og jeg har en svaghed for Wagamama. En svaghed der er så stor, at hver gang vi ses - hvis vi ikke selv laver mad - så spiser vi på Wagamama på Tietgensgade 20 i København. Første gang jeg satte en af deres portioner af ramen til livs var i Amsterdam, siden er jeg blevet stamgæst i afdelingen på Leicester Square i London, hvis jeg altså ikke lige spiser i København! Det var faktisk selv samme venninde som i sin tid anbefalede mig at lægge vejen forbi restauranten i Amsterdam, så hun har selv skabt mig.



Menu
Wagamama er en japansk nudelrestaurant, og deres retter består af massere af grønt kombineret med enten oksekød, kylling, laks, pyntet med koriander, pickles, chiliolier og altid på en bund af enten ris eller nudler. Du kan også vælge retterne helt uden kød. Nudlerne kan variere alt for tynde ægnudler til brede, tykke udonnudler som laves uden æg. Sidstnævnte er min ubetingede favorit, når de serveres sammen med ingefærstegt kylling, rødløg og frisk koriander. Hvis jeg en sjælden gang laver en afstikker fra dette valg, er det til en portion ramen, som er en stor skål suppe, hvor enten kylling, oksekød eller laks serveres i skiver med forårsløg, frisk koriander og chili. Efter sådan en portion er du kureret både for vintertræthed og eventuel snue.

Ingen bløde sæder
Wagamamas koncept er ligeledes, at maden skal spises lige så hurtigt, som på en japansk nudelbar. Det betyder hurtig bestilling, servering, spisning og exit. Ikke dermed sagt, at de ansatte kigger ondt på dig, hvis du bliver siddende over en ekstra øl, men du skal blot ikke forvente for meget af betjeningen. Af samme årsag sidder du og spiser på lange bænke ved lange borde. Et folkekøkken i japansk stil!

Må hellere få en ny aftale i stand med min venninde - bliver sulten igen bare ved tanken om de nudler...

Du kan læse mere om Wagamama online eller bestille maden hjem til dig selv: http://www.wagamama.dk/food/home

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start