22.12.11

La Pétanque - en fransk hemmelighed

Fordelen ved at have alt for travlt til at lave mad selv, er at jeg har verdens bedste undskyldning for at spise ude. Denne undskyldning bliver brugt godt i øjeblikket, og senest gav det udslag ved et besøg hos La Pétanque på Rømersgade i København.



Jeg kendte ikke selv stedet, men lod min madbuddy vise vej. Og vejen var umiddelbart heller ikke helt synlig. Godt nok placeret skråt overfor de hippe Torvehaller, men i kælderniveau rundt om et hjørne. Gæstfriheden var dog ikke til at tage fejl af, da vi først havde fået kæmpet os ned af de stejle trapper og lagt overtøjet. Tjeneren var fransk, meget imødekommende og menukortet ligeså.

Da vi begge var sultne kastede vi os over både forret og en crêpe. Jeg lagde ud med en salat med bacon og et porcheret æg, imens min madbuddy fik suppe. Derefter fik vi begge en crêpe med salat, skinke og æg. Min var dog med et ekstra tvist af sardiner. Maden blevet ledsaget af store kolde øl. Uhm!


Alle 4 retter var lige som vi håbede: enkle, velsmagende og i helt rette portioner. Salaten var vendt i en yderst lækker vinegrette, som det senere viste sig var vores franske tjeners værk og stolthed.

Med en samlet regning på 360 kr. for 2 mætte personer vil jeg varmt anbefale La Pétanque til en hurtig og let middag. Madpandekager er en dejlig afveksling til sushi og thaimad og brugen af æg i madlavningen er altid et plus i min bog. Hvem kan sige nej til et porcheret æg?

La Pétanque
Crêperie - Restaurant
Rømergade 9
1362 København K
Tlf.: 64658223

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start