27.6.12

Den knasende baguette med tomat

Jeg er på ingen måde imponeret over madudvalget på Københavns Hovedbanegård. Ikke at jeg kræver tilstande som i Torvehallerne, men skulle sulten indfinde sig inden en togtur, så er muligheden brød eller junkfood. Da sidstnævnte helst kun skal indtages under tømmermandslignende tilstande, så er der kun brødet tilbage. Og det kan ikke altid række.




Her træder Upper Crust frem, som en lille, men sikker redning. Jeg må være gået forbi 867 gange uden at have set den, men her til morgen, lidt i syv, fik vi pludselig øjenkontakt. Mit tog var lige blevet aflyst, og jeg var hundesulten. Jeg tog et forsigtigt skridt mod disken, imens jeg scannede rækken af bugnende baguettes og bestemte mig for en af slagsen med ost, skinke, tomat og en smule mayo.

Dette indlæg er mit tak for morgenmad til Upper Crust. Tak fordi I gjorde ventetid og togtid lidt sødere her til morgen. Brødet var supersprødt, skinken velsmagende, osten mild og tomaterne smagte af sommer og sol. Og kaffen var lige som den skulle være.

Så tag endelig en baguette med i tasken, hvis sulten melder sig på Hovedbanegården. Til 45 kroner stykket er det ikke en hverdags forteelse, men absolut prisen værd en gang imellem. Du finder Upper Crust lige over for spor 3-4 ved siden af 7-elleven.

Godmorgen og velbekomme!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start