24.2.12

Nikolaos Strangas Cakeaway

Så besnærende et navn bærer et lille konditori ved Åboulevard 7 i København. Klods op af en af hovedstadens mest trafikerede veje, kan du købe de yndigste og mest nænsomt lavede kagekreationer, hvis du altså vel og mærke har spenderbukserne på. For billigt er det ikke, men du samtidig ikke i tvivl om, at både råvarer og kærligheden til faget er i top.

Da samtlige madbloggere allerede har kastet deres fuldstændige fokus på de små farvede macarons, som jeg ALDRIG nogensinde kommer til at lave selv, og som Nikolaos Strangas helt sikkert laver meget bedre end samtlige københavnske madbloggere tilsammen, valgte jeg at teste smagsløgene på citronmånen.

Min veninde og jeg fik pakket to stykker fint ind i æske og pose, og travede glade hjemad langs søerne i spændt forventning, om hvad der ventede til aftenkaffen. Og skuffede blev vi sådan set ikke. Kagen smagte rigtig godt og havde en kraftig smag af citron. Den havde en dejlig tekstur, der var hård, men som alligevel smeltede på tungen, når den først var kommet indenbords.




Jeg tager nok ikke spurten mod Åboulevarden de næste par dage, for så stor er sukkertrangen ikke blevet. Men næste gang gåturen går den vej forbi, vil jeg på ingen måde udelukke at stikke næsen indenfor. Der blev nemlig også brygget kaffe på Åboulevard 7 og kombinationen af solskin, søerne og kaffe to go er aldrig gået galt. Og hvem ved - måske der en dag også er råd til et lille stykke citronmåne?

Nikolaos Strangas Cakeaway
Åboulevard 7
1635 København V
http://www.strangas.dk/

 

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start