22.8.11

Rigeligt med citron og olivenolie

Var så sulten efter en times meget hyggeligt madlavning at jeg kom til at spise aftensmaden, inden jeg huskede at tage et billede af den. (Er egentlig også en noget mærkelig vane jeg har fået mig - at fotografere min mad fra alle vinkler inden jeg spiser den).



Det noget kunstneriske billede dækker altså over kyllingebryst (fuldstændig spist) med en couscous salat med forårsløg, agurk, tomat og feta (næsten spist). For at give couscousen mest smag og de bedste betingelser er den, med håndkraft, blevet iblandet olivenolie, citron, presset hvidløg, salt og peber. Og lad mig understrege: rigeligt med citron og olie! 250 gr. couscous kræver 1,5 dl olivenolie og en hel citron. Begge dele giver fylde, smag og fedme. Husk at tilføje et ekstra skvæt salt lige inden du serverer. Og gerne lige endnu et dryp olivenolie!

Det hjemmebagte brød krævede smørrelse, hvilket betød at kikærterne kom på bordet. Hummus - også med rigeligt citron og olivenolie. (På ingen måde spist. Lavede også dobbelt portion, så frokosten i morgen kunne blive mere interessant).

Selv glemmer jeg ofte couscousen i mine ugentlige madroutiner, men hver gang jeg kommer i tanke om den bliver jeg glædeligt overrasket. Forhåbentligt kan bloggen hjælpe mig til at huske lidt bedre...

Soon to follow: Madreportage fra London. Pie, mash og alt det andet gode.    

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start