28.7.11

Åh, jeg er så glad for mad!

Det slog mig en dag da jeg faldt i staver over noget, jeg nu har glemt, at mit yndlingsemne er mad. Jeg er glad for at spise mad, lave mad, tale om mad, læse om mad, se frem til mad, planlægge mad og dele mad med dem, der også er glade for mad. Jeg rejser efter mad, drømmer om mad og savner ofte mad når der ikke lige er udsigt til en godbid.

Det er dog ikke kun den del af ritualiet, hvor maden skal spises som optager mine tanker. Jeg kan lide af købe ind, se på køkkentøj, bladre i kogebøger, besøge nye restauranter og madboder, læse madanmeldelser, se (engelske) madprogrammer og planlægge en 4-retters menu til vennerne. Og det gør ikke noget, hvis jeg også får ros for maden!

Min tanke er, at det kan være godt at dele på skrift istedet for altid at tale. Derfor denne blog. Hermed får jeg et frirum, hvor jeg kan skrive om den nye parmasanhøvl, den virkelig gode macchiato jeg smagte i sidste uge, og at fennikelfrø i øjeblikket er mit yndlingskrydderi. Samtidig får mine venner mulighed for at høre om andet end mad, og jeg får mulighed for at dele glæden ved mad med mennesker som jeg ellers ikke ville få delt det med.


More to come. Fortsættelse følger!

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start